Οι γεωδαιτικοί δέκτες GNSS αποτελούν ένα απαραίτητο εργαλείο στα χέρια κάθε επαγγελματία μηχανικού. Η τεχνολογία που διαθέτουν έχει εξελιχθεί σημαντικά, το ίδιο και οι δυνατότητες τους αυξάνοντας στο μέγιστο την παραγωγικότητα. Ωστόσο, η εργασία στο πεδίο εξακολουθεί να είναι μια απαιτητική διαδικασία ενώ τα απρόοπτα που μπορούν συμβούν είναι πολλά. Για τον λόγο αυτό είναι ιδιαιτέρα ωφέλιμο για κάθε χρήστη να είναι σε θέση να αντιληφθεί ένα πιθανό πρόβλημα και να γνωρίζει τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να το λύσει.
Σε αυτό το άρθρο σας μεταφέρουμε τα 4 συνηθέστερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι χρήστες δεκτών GNSS και πως μπορούν να αντιμετωπιστούν. Επιπλέον, μια μικρή υπενθύμιση που μπορεί να σας γλυτώσει από περιττό κόπο και ταλαιπωρία στο πεδίο!
1. Αδυναμία σύνδεσης στο δίκτυο HxGN SmartNet
Αν αντιμετωπίζετε δυσκολία με την σύνδεσή σας στο δίκτυο HxGN Smartnet τότε είναι πιθανό να συντρέχει ένας τους παρακάτω λόγους:
• Η συνδρομή σας στο HxGN SmartNet μπορεί να έχει λήξει ή να έχουν καταναλωθεί όλες οι διαθέσιμες ώρες του πακέτου που έχετε επιλέξει, συνεπώς θα πρέπει να ανανεώσετε τη συνδρομή σας ώστε να συνεχίσετε απρόσκοπτα την εργασία σας.
• Δεν υπάρχει σύνδεση στο internet. Αν αντιληφθείτε ότι δεν υπάρχει σήμα στην συγκεκριμένη περιοχή μπορείτε να δοκιμάστε αλλάξετε την κάρτα SIM με μια άλλη διαφορετικής εταιρείας κινητής τηλεφωνίας.
• Δεν έχετε “δει” ακόμη δορυφόρους. Σε αυτή την περίπτωση αρκεί να περιμένετε λίγα λεπτά ή/και να μετακινηθείτε σε ανοιχτό ουρανό, ώστε ο δέκτης να μπορέσει να εντοπίσει τους δορυφόρους και να συνδεθεί με το δίκτυο.
2. Δυσκολία επίλυσης (φιξαρίσματος) δέκτη
Για να πραγματοποιηθεί επίλυση RTK πρέπει να εντοπιστούν τουλάχιστον 4-5 δορυφόροι. Στην περίπτωση που ο δέκτης GNSS δυσκολεύεται να επιλύσει, θα πρέπει πρώτα από όλα να βεβαιωθείτε ότι έχουν εντοπιστεί αρκετοί δορυφόροι καθώς και ότι βρίσκεστε σε ανοιχτό ουρανό. Θυμηθείτε πως ψηλά δέντρα, κτίρια, κτλ αποτελούν εμπόδιο για τον δέκτη με αποτέλεσμα να μην μπορεί να εντοπίσει δορυφόρους. Επίσης θα πρέπει να λαμβάνετε υπόψιν ότι ο αριθμός των ορατών δορυφόρων επηρεάζεται σημαντικά από τυχόν παρεμβολές κεραιών και καλωδίων υψηλής τάσης. Αν δεν συντρέχει κάποιος από τους παραπάνω λόγους τότε μπορείτε να δοκιμάσετε να αλλάξετε σημείο βάσης (Mount Point).
3. Αδυναμία σύνδεσης στο internet μετά από αλλαγή κάρτας SIM
Αν αλλάξατε κάρτα SIM και στη συνέχεια αντιμετωπίζετε δυσκολία με τη σύνδεση σας στο ίντερνετ τότε δεν θα μπορείτε να λαμβάνεται διορθώσεις στον δέκτη. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι έχετε κάνει όλες τις αλλαγές ρυθμίσεων που χρειάζονται καθώς και ότι η καινούρια κάρτα SIM είναι ενεργοποιημένη. Είναι απαραίτητο να αλλάξετε τον κωδικό της κάρτας SIM καθώς και το APN μετά από μετάβαση σε SIM άλλου παρόχου.
4. Δεν εμφανίζονται τα σημεία στον χάρτη του χειριστηρίου
Αν παρατηρήσετε ότι δεν εμφανίζονται τα σημεία που έχετε αποτυπώσει στον χάρτη του χειριστηρίου ή δεν μπορείτε να τα εξαγάγετε σε .dxf τότε το πιο πιθανό είναι η εργασία σας να μην έχει συνδεθεί με το κατάλληλο σύστημα συντεταγμένων. Μεταβείτε στις ιδιότητες των εργασιών και επιλέξτε το κατάλληλο σύστημα συντεταγμένων ώστε να ολοκληρώσετε σωστά την διαδικασία των μετρήσεων.
5. Πώς μπορώ να ελέγχω πόσες ώρες έχω καταναλώσει;
Αν και δεν αποτελεί ακριβώς πρόβλημα των χρηστών GNSS, ο πιο συνηθισμένος προβληματισμός τους είναι πως μπορούν να ελέγξουν πόσες ώρες από τη συνδρομή τους έχουν καταναλώσει. Αυτό είναι πολύ βασικό, καθώς αν έχουν καταναλωθεί όλες οι ώρες δε θα μπορέσετε να συνδεθείτε στο δίκτυο για να ολοκληρώσετε την εργασία σας. Θυμηθείτε λοιπόν να ελέγχετε τακτικά πόσες ώρες έχετε εργαστεί και πόσες σας απομένουν με έναν από τους δύο ακόλουθους τρόπους:
• Μεταβαίνοντας στο site https://gr.nrtk.eu/sbc και κάνοντας log in με το username και το password σας ή
• Κατεβάζοντας δωρεάν την εφαρμογή HxGN SmartNet για κινητά Android και iOS.
Έχετε άλλες απορίες σχετικά με την επίλυση ζητημάτων που προκύπτουν κατά τη χρήση ενός δέκτη GNSS;
Ανακαλύψτε ακόμα περισσότερες απαντήσεις εδώ
Για μεγαλύτερη ασφάλεια στο πεδίο μπορείτε πάντα να επικοινωνήσετε με την ομάδα μας για την απόκτηση ενός συμβολαίου υποστήριξης METRICA και να επωφεληθείτε από την δυνατότητα να εργάζεστε απρόσκοπτα ξεπερνώντας κάθε πιθανό εμπόδιο σύμφωνα με την καθοδήγηση των έμπειρων συνεργατών μας.